Celem wiążących informacji jest zapewnienie pewności prawnej i podatkowej dla przedsiębiorców oraz innych podatników, umożliwiając im podejmowanie decyzji w oparciu o oficjalne stanowisko organów podatkowych.
Od dnia 1 lipca 2024 r. wnioski w sprawie:
– wiążącej informacji stawkowej (WIS)
– wiążącej informacji akcyzowej (WIA)
– wiążącej informacji o pochodzeniu (WIP)
– wiążącej informacji taryfowej (WIT)
należy składać wyłącznie elektronicznie:
Przy czym:
a) odwołania, zażalenia oraz wszelkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS poprzez konto w serwisie e-Urząd Skarbowy;
b) odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenie, przedłużenie ważności WIA i wszelkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA poprzez konto na PUESC;
c) odwołania oraz wszelkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIT i WIP poprzez konto na PUESC.
Uwaga.
Złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie niż powyżej wskazana będzie prawnie nieskuteczne.
Organ podatkowy również będzie doręczał korespondencję elektronicznie:
w e-Urzędzie Skarbowym w zakresie WIS,
na PUESC w zakresie WIA, WIP i WIT.
Zachęcamy również do obserwowania naszego Facebooka, gdzie prezentujemy na bieżąco aktualne i najciekawsze aspekty prawa podatkowego i nie tylko – LINK
Oraz do dołączenia do grupy dyskusyjnej na temat CITu Estońskiego, gdzie odpowiedzi udzielają specjaliści z Stowarzyszenia Podatników Estońskiego CIT – LINK
W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących oferty POROZMAWIAJMY O PODATKACH prosimy o kontakt z kancelaria poprzez:
- tel.: +48 534 312 775,
- e-mail: kancelaria@porozmawiajmyopodatkach.pl,
- skorzystanie z formularza kontaktowego.
Administracja naszej kancelarii w sposób zindywidualizowany określi zakres merytoryczny przedstawionej sprawy oraz złoży propozycję współpracy w przedmiotowym zakresie.